+48 514 521 676

biuro@artdelarte.pl

Identyfikacja wizualna


Kreowanie wizerunku firmy

Identyfikacja wizualna dla firm

Oprócz powszechnie używanego pojęcia identyfikacji wizualnej, w przestrzeni branżowej używany jest również skrót CI (z ang. „Corporate identify”), czyli identyfikacja korporacji, którym będziemy się czasami także posługiwać. Czym w zasadzie jest zatem CI i jaki jest jej cel? Kreowanie identyfikacji wizualnej ma na celu uzyskanie spójnego wizerunku firmy. Elementami wpływającymi na spójność mogą być wszystkie założenia, projekty graficzne i ustalenia, które w oczach odbiorców dają jednolity przekaz i nie tworzą przestrzeni na domysły, lub niefortunne pomylenie firmy z innym podmiotem. Wspomnianą spójność można uzyskać tylko konsekwentnymi działaniami i budowaniem systemy identyfikacji wizualnej, który będzie charakterystyczny, niezależnie od tego, gdzie odbiorca będzie miał z nim styczność - na billboardzie, drukowanej wizytówce, czy stronie internetowej.

Wypracowana kolorystyka, typografia, przemyślany styl elementów graficznych (niekiedy ujętych w odmienny sposób ze względu na różne materiały reklamowe), to niektóre z elementów, które potrafią stworzyć spójny wizerunek firmy. Istotne jest, aby każda powtarzająca się składowa była wynikiem przemyślanych działań, a nie efektem przypadkowego projektu. Projektowanie graficzne, to zadanie twórcze, kreatywne i dające niekiedy możliwość realizacji pojawiających się na bieżąco pomysłów, jednak im mniej przestrzeni pozostawi się na przypadek, tym efekt finalny w postaci wykreowanej identyfikacji wizualnej dla firmy będzie stabilniejszy.

Czy firma może funkcjonować bez własnej identyfikacji wizualnej? Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny nie chce być rozpoznawalna, nie posiada spersonalizowanych materiałów reklamowych (lub są one przypadkowe) i nie chce budować spójnego wizerunku, to odpowiedź na tak postawione pytanie jest twierdząca. Takie działanie wpływa jednak negatywnie na odczucia związane z danym podmiotem, jego postrzeganie jako firmy godnej zaufania i potrafi docelowo zniechęcić potencjalnych klientów do nawiązania współpracy biznesowej, lub po prostu zakupów towarów, lub usług. Wniosek, który się nasuwa jest jeden - nie ma konieczności posiadania własnej identyfikacji wizualnej w firmie, ale zdecydowanie warto, ponieważ płyną z tego same plusy!

Identyfikacja wizualna - portfolio

Mobilne centrum animacji - Anima Kids, logo i strona internetowa
Mobilne centrum animacji - Anima Kids, materiały drukowane
Aspol-Geo Geodezja, logo i strona internetowa
Aspol-Geo Geodezja, materiały drukowane
Transport międzynarodowy - Brit-Pol, logo i strona internetowa
Transport międzynarodowy - Brit-Pol, materiały drukowane
Gabinet Ortodontyczny - EstheticOrtho, materiały drukowane
Gabinet Ortodontyczny - EstheticOrtho, logo i strona internetowa
eble ogrodowe - Eva Home And Garden, logo i strona internetowa
Meble ogrodowe - Eva Home And Garden, materiały drukowane
Dystrybucja map - Fontański, materiały drukowane
Dystrybucja map - Fontański, logo i strona internetowa
Miejsce zabaw dla dzieci - Funcorner, logo i strona internetowa
Miejsce zabaw dla dzieci - Funcorner, materiały drukowane
Fundacja im. Alexisa de Tocqueville'a, logo i strona internetowa
Fundacja im. Alexisa de Tocqueville'a, materiały drukowane
Kancelaria adwokacka - Indan-Pykno, logo i strona internetowa
Kancelaria adwokacka - Indan-Pykno, materiały drukowane
Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Filipczyk-Trela, logo i strona internetowa
Kancelaria Radcy Prawnego Katarzyna Filipczyk-Trela, materiały drukowane
Biuro rachunkowe - K&M, logo i strona internetowa
Biuro rachunkowe - K&M, materiały drukowane
Kancelaria notarialna - Liberadzka Notariusze, logo i strona internetowa
Kancelaria notarialna - Liberadzka Notariusze, materiały drukowane
Logistics Solutions, logo i strona internetowa
Logistics Solutions, materiały drukowane
Kancelaria Radców Prawnych Marcin Chowaniec, logo i strona internetowa
Kancelaria Radców Prawnych Marcin Chowaniec, materiały drukowane
Transport morski, lądowy i lotniczy - Marine Cargo, logo i strona internetowa
Transport morski, lądowy i lotniczy - Marine Cargo, materiały drukowane
Odkurzacze automatyczne i sprzęt elektroniczny - Multicleaners, logo i strona internetowa
Odkurzacze automatyczne i sprzęt elektroniczny - Multicleaners, materiały drukowane
Bezpieczeństwo sieci informatycznych - Nowa System, logo i strona internetowa
Bezpieczeństwo sieci informatycznych - Nowa System, materiały drukowane
Restauracja Raffalko, logo i strona internetowa
Restauracja Raffalko, materiały drukowane
Restauracja Street 31, logo i strona internetowa
Restauracja Street 31, materiały drukowane
Salon kosmetyczny i fryzjer - Strefa Piękna, logo i strona internetowa
Salon kosmetyczny i fryzjer - Strefa Piękna, materiały drukowane
Elewacje z drewna - Timber, logo i strona internetowa
Elewacje z drewna - Timber, materiały drukowane
Kancelaria radcy prawnego - Tomasz Kamiński, logo i strona internetowa
Kancelaria radcy prawnego - Tomasz Kamiński, materiały drukowane
Renowacja kanalizacji - Unible Canalizare, logo i strona internetowa
Renowacja kanalizacji - Unible Canalizare, materiały drukowane

Identyfikacja wizualna - cennik

Kosztów za indywidualną identyfikację wizualną firmy nie można zamknąć w odgórnej, sztywnej wycenie, która będzie taka sama dla każdego podmiotu i z każdej branży. Wszystkie nasze realizacje są spersonalizowane i takiej samej wyceny wymagają. Na projekty CI firmy mogą się składać podstawowe elementy (np. logo, wizytówki, ulotki i strona internetowa), lub bardziej rozbudowane (np. wygląd pomieszczeń biurowych, odzież). Ograniczeniami są tylko i wyłącznie potrzeby zamawiającego. Ze względu na odmienne wymagania i zakres prowadzonych prac - każdy podmiot potrzebuje indywidualnego podejścia w zakresie kreowania identyfikacji wizualnej.

Szczegóły, które bardzo często określają wyraźnie zakres prowadzonych prac mają największy wpływ na cenę za identyfikację wizualną firmy. Liczba projektów (1, a może 5?), bardziej szczegółowe detale odnośnie materiałów reklamowych (ulotka formatu A5 jednostronna, lub wielostronicowa forma składana do A4?) - dosłownie każdy element może mieć ogromne znaczenie dla przygotowania wyceny. Na CI firmy składa się wiele elementów, które dopiero zebrane razem potrafią dać pełen obraz i zakres koniecznych do przeprowadzenia prac z różnego zakresu projektowania.

Jeżeli chcesz uzyskać wycenę identyfikacji wizualnej dla swojej firmy - napisz do nas. Wspólnie ustalimy wszystkie szczegóły wpływające na koszt związany z zakresem naszych prac i czasem ich realizacji. Należy pamiętać o tym, że identyfikacja wizualna firmy nie jest zbiorem zamkniętym, a co za tym idzie - jeżeli na początku naszej współpracy zrealizujemy tylko kilka projektów (np. ze względu na Twoje ograniczone zapotrzebowanie na dany moment), to nie ogranicza nas to na przyszłość i wraz z upływem czasu system identyfikacji wizualnej możemy poszerzać o kolejne projekty.

Uzyskaj bezpłatną wycenę na identyfikację wizualną ›

PDF Ogólne warunki współpracy

Projektowanie identyfikacji wizualnej

Celem identyfikacji wizualnej jest spójny wizerunek zarówno w materiałach drukowanych, Internecie, jak i szeroko pojętym przekazie medialnym, a także w lokalnych biurach (np. jednolite uniformy, czy powtarzalny układ pomieszczeń). Jest to niezwykle ważna kwestia z punktu widzenia konsumenta. Identyfikacja wizualna firmy to kluczowe narzędzie reprezentujące ducha danego przedsiębiorstwa w oczach klientów. Wizualny aspekt, czyli często pierwsza rzecz, na którą konsument zwraca uwagę - dlatego to on jest odpowiedzialny za prawidłową prezentację firmy i jej jednoczesną promocję.

To właśnie za jego pomocą rozpoczyna się proces tworzenia wizerunku danego przedsiębiorstwa, tożsamości i świadomości graficznej. Identyfikacja wizualna firmy pomaga odbiorcom kojarzyć znaki rozpoznawcze oraz tworzyć silną emocjonalną więź z firmą. Pełni ona także funkcję informacyjną nie tylko o samej idei i misji przedsiębiorstwa, ale także jego ofercie, produktach czy też usługach. CI może także ujednolicić wiele różnych aspektów działalności, wprowadzając w nich spójne motywy. Wszystkie zabiegi w ramach identyfikacji mają jeden, najważniejszy do osiągnięcia cel - spójność.

Projektowanie identyfikacji wizualnej przebiegać powinno stopniowo - od omówienia potrzeb, wytyczenia priorytetów, aż po nakreślenie planu działania w zakresie projektowym, a na końcu samą realizację. Wspominaliśmy o tym, że każdy tworzony przez nas projekt jest personalizowany, zatem wspólnie z naszymi klientami kreślimy wizję CI ich firm, a następnie przedstawiamy wybraną liczbę wizualizacji projektów graficznych. Wszystkie prace tworzone są od podstaw, na indywidualne zamówienie. Docelowo wpływa to na finalny efekt, którym jest niepowtarzalny i skrojony na miarę projekt identyfikacji wizualnej dla firm.

Wykonujemy również strony internetowe
Projekty i kodowanie

Sprawdź ofertę ›

System identyfikacji wizualnej - coś więcej, niż logo

Kreowanie identyfikacji wizualnej swoje źródło ma zazwyczaj w projekcie logo, który - jako jej podstawowy element - jest najczęściej realizowany na samym początku budowania unikalnego wizerunku firmy. To właśnie logo bardzo często potrafi wyznaczyć dalszy kierunek prac związanych z tworzeniem kolejnych materiałów CI. Bardzo silnie może wpłynąć przede wszystkim na kolorystykę i styl projektów identyfikacji wizualnej firmy. Każde zamówienie jest osobnym zbiorem spójnych projektów, zatem aspekt ten należy za każdym razem rozpatrywać indywidualnie. Logo i nazwa firmy są najczęściej jej głównym wyróżnikiem, natomiast w systemie identyfikacji wizualnej zawiera się o wiele więcej projektów i informacji, które tworzą jednolity przekaz dla odbiorców.

Samo logo, czy ustalona konkretna kolorystyka - choć bardzo istotne - to jeszcze nie wszystko. Identyfikacja wizualna jest znacznie bardziej kompleksowym zbiorem obejmującym wiele różnych aspektów. Składa się ona bowiem z wielu elementów tworzących spójną całość. Mowa tu między innymi o nazwie firmy, sloganie, motywach graficznych materiałów reklamowych, wystroju wnętrza firmy, strojach, a niekiedy nawet samym wyglądzie pracowników. Zbiór wszystkich tych elementów nazywany jest systemem identyfikacji wizualnej. Nie wszystkie firmy muszą w ramach swojej identyfikacji posiadać te wszystkie wymienione elementy, niemniej to właśnie one, jako całość pomagają firmie wyróżnić i odróżnić się na rynku od konkurencji. Wszystkie szczegółowe informacje na jej temat, łącznie z wytycznymi wskazującymi poprawne użycie i tworzenie poszczególnych elementów zawarte są we wspomnianej księdze identyfikacji wizualnej, o której kilka słów poniżej.

Projektowanie identyfikacji wizualnej - dobre pierwsze wrażenie

Ludzie mają tendencję do przypisywania negatywnych lub pozytywnych cech na podstawie pierwszego wrażenia. To właśnie ze względu na ten efekt odpowiednie projektowanie identyfikacji wizualnej jest tak istotne. Kluczem do sukcesu jest stworzenie pozytywnych skojarzeń w świadomości odbiorcy w momencie pierwszego kontaktu z marką. Jednocześnie identyfikacja firmy powinna być na tyle unikatowa, by wywrzeć długotrwałe wrażenie na potencjalnym kliencie. Ważne jest to, aby marka zapadła jej odbiorcom w pamięci. Jak tego dokonać? Potrzebna jest dogłębna analiza, a następnie stworzenie konkretnego zamysłu. Wybór symboli, czy kolorystyki nie może być bowiem przypadkowy, czy też dokonany na podstawie subiektywnych osądów. Każdy szczegół wymaga precyzyjnego dopasowania i ustalenia na podstawie indywidualnych czynników w danej firmie.

Indywidualna realizacja w Art Delarte
Napisz lub zadzwoń do nas

Skontaktuj się z nami ›

Księga identyfikacji wizualnej - wszystkie informacje w jednym miejscu

Czym jest księga identyfikacji wizualnej firmy? W dużym uproszczeniu jest to zbiór wszystkich informacji, wytycznych i zrealizowanych projektów w ramach CI. Jest to swojego rodzaju drogowskaz odnośnie tego, w jaki sposób postępować, aby realizacje już wykonane, a także przyszłe były ze sobą spójne. Możliwość wypracowania jednolitej tożsamości firmy i marki zależą często od postępowania wedle opisanych zasad, które zostały określone przez projektanta. Zgodne z identyfikacją wizualną spójne powinny być (w miarę dostępnych możliwości) wszystkie materiały, przestrzenie, pojazdy, a nawet tekstylia używane w firmie. Nie istnieje jeden klucz, który będzie pasował jednakowo do każdego przedsiębiorstwa, dlatego wymieniony zakres spójnych materiałów będzie inny dla każdej firmy.

Wspomnianym punktem wyjścia identyfikacji wizualnej jest logo. Wszystkie wskazania dotyczące jego wykorzystania, jak i innych elementów identyfikacji wizualnej (np. druków firmowych typu papier firmowy, wizytówki, teczki) powinny być zebrane i opisane w księdze identyfikacji wizualnej. Dzięki temu można zachować jednolity wizerunek projektując nowe materiały, lub odświeżając po pewnym czasie już istniejące. Z kolei rebranding (odświeżenie wizerunku) powinien być zrealizowany bardzo świadomie, ponieważ zazwyczaj zaczyna się on od logo, które widnieje na większości firmowych materiałów, co z kolei wpływa na to, że odświeżone logo poniekąd wymusza automatycznie modyfikację także wszystkich innych składowych CI firmy.

Spójność identyfikacji wizualnej firmy

Budowanie indywidualnej identyfikacji wizualnej to proces twórczy, którego efektem jest spójny wizerunek firmy. Dzięki temu jego rozpoznanie wśród konkurencyjnych podmiotów jest zdecydowanie łatwiejsze, co przekłada się bezpośrednio na jej lepszy odbiór przez klientów. Właśnie z tego powodu profesjonalnie wykonana identyfikacja wizualna dla firm ma bardzo duże znaczenie. Każda firma i marka jest inna pod względem potrzeb i określonych celów, dlatego do każdej spójności trzeba podejść inaczej. Wypracowana w jednej firmie jednolita identyfikacja może niekiedy nie być możliwa do osiągnięcia (z różnych powodów) w przypadku innego podmiotu.

Przygotowanie identyfikacji wizualnej dla firm poprzedzone jest zawsze szczegółową rozmową z klientem - tak, aby wszystkie aspekty CI były dopasowany do indywidualnych wymagań. Projekt końcowy poprzedzają wcześniejsze wizualizacje, które są przedstawiane przed stworzeniem ostatecznej wersji. Ich liczba i zakres zależne są od dokładnego przedmiotu zamówienia. Dokładamy wszelkich starań, aby każdy element składający się na identyfikację wizualną spełniał oczekiwania naszych klientów i dlatego projektowana przez nas identyfikacja wizualna dla firm dopracowana jest zawsze w każdym szczególe.

Dbamy nie tylko o detale i unikalność, ale również o spójność na wszystkich możliwych płaszczyznach - począwszy od strony internetowej, a skończywszy na projekcie reklamowego długopisu firmowego. Identyfikacja wizualna dla firmy musi być w pełni zgodna z jej celami oraz wizją na dalszy rozwój, dlatego tak istotny jest cały proces projektowania z uwzględnieniem potrzeb przedsiębiorstwa. Pozwoli to nam wykreować pozytywny wizerunek na rynku, jednocześnie dbając o rozpoznawalność.

Zamów projekt dla siebie
Napisz lub zadzwoń do nas

Skontaktuj się z nami ›

Identyfikacja wizualna w Art Delarte

Formularz kontaktowy

Do wysłania formularza wymagane jest wypełnienie wszystkich pól i wyrażenie zgody.

Portfolio

Cennik

Doradzimy i bezpłatnie wycenimy
Napisz lub zadzwoń do nas

Bezpłatna wycena ›

Etapy współpracy
Przed realizacją każdy pomysł poddajemy wcześniejszej analizie, aby sprostać wymaganiom naszych Klientów.


Konsultacje Pomysł Projekt Realizacja

Skontaktuj się z nami ›

Nasze atuty

Projekty graficzne na indywidualne zamówienie

Indywidualne
projekty

Obsługujemy firmy od 2009 roku

Wieloletnie
doświadczenie

Rozwiązania graficzne i programistyczne szyte na miarę

Autorskie
rozwiązania

Obsługa firm w zakresie projektowania, reklamy i druku

Kompleksowa
obsługa

Zlecenia realizowane są zgodnie z ustalonym terminem

Terminowe
realizacje

Indywidualna wycena każdej realizacji

Spersonalizowana
wycena

Oferujemy obsługę techniczną nad zrealizowanymi projektami

Obsługa
techniczna

Zapewniamy stały kontakt w godzinach pracy

Stały
kontakt

Opinie naszych klientów

Sprawdź opinie w Google ›

Uzyskaj bezpłatną wycenę ›