+48 514 521 676
biuro@artdelarte.pl
Kreowanie identyfikacji wizualnej firmy ma swój początek w projekcie logo, który - jako jej podstawowy element - powinien być zaprojektowany na samym początku budowania unikalnego wizerunku. Kolejnymi najważniejszymi składowymi identyfikacji wizualnej (najczęściej wynikającymi z logo) są: czcionka (typografia) i kolorystyka firmowa. Celem identyfikacji wizualnej jest spójny wizerunek zarówno w materiałach drukowanych, Internecie, jak i szeroko pojętym przekazie medialnym.
Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej wyceniane są indywidualnie.
Celem identyfikacji wizualnej jest spójny wizerunek zarówno w materiałach drukowanych, Internecie, jak i szeroko pojętym przekazie medialnym. Jest to niezwykle ważna kwestia z punktu widzenia konsumenta. Identyfikacja wizualna marki to kluczowe narzędzie reprezentujące ducha danego przedsiębiorstwa "na zewnątrz". Zazwyczaj jest to pierwsza rzecz, na którą konsument zwraca uwagę - dlatego to ona jest odpowiedzialna za prawidłową prezentację firmy i jej jednoczesną promocję. To właśnie za jej pomocą rozpoczyna się proces tworzenia wizerunku danego przedsiębiorstwa, jego tożsamości i świadomości. Identyfikacja wizualna firmy pomaga odbiorcom kojarzyć znaki rozpoznawcze oraz tworzyć silną emocjonalną więź z marką. Pełni ona także funkcję informacyjną nie tylko o samej idei i misji przedsiębiorstwa, ale także jego ofercie, produktach czy też usługach. Identyfikacja marki może także ujednolicić wiele różnych aspektów działalności, wprowadzając w nich spójne motywy.
Ludzie mają tendencję do przypisywania negatywnych lub pozytywnych cech na podstawie pierwszego wrażenia. To właśnie ze względu na ten efekt odpowiednie projektowanie identyfikacji wizualnej jest tak istotne. Kluczem do sukcesu jest stworzenie pozytywnych skojarzeń w świadomości odbiorcy w momencie pierwszego kontaktu z marką. Jednocześnie identyfikacja firmy powinna być na tyle unikatowa, by wywrzeć długotrwałe wrażenie na potencjalnym kliencie. Ważne jest to, aby marka zapadła jej odbiorcom w pamięci. Jak tego dokonać? Potrzebna jest dogłębna analiza, a następnie stworzenie konkretnego zamysłu. Wybór symboli, czy kolorystyki nie może być bowiem przypadkowy, czy też dokonany na podstawie subiektywnych osądów. Każdy szczegół wymaga precyzyjnego dopasowania i ustalenia na podstawie czynników, takich jak obecne potrzeby firmy, jej grupa docelowa itd.
Samo logo, czy ustalona konkretna kolorystyka to jeszcze nie wszystko. Identyfikacja wizualna jest znacznie bardziej kompleksowym pojęciem obejmującym wiele różnych aspektów. Składa się ona bowiem z wielu elementów tworzących spójną całość. Mowa tu między innymi o nazwie firmy, sloganie, motywach, wystroju wnętrza firmy, uniformach, a nawet samym wyglądzie pracowników. Zbiór wszystkich tych elementów nazywany jest systemem identyfikacji wizualnej. To on jako całość pomaga firmie wyróżnić i odróżnić się na rynku od konkurencji. Wszystkie szczegółowe informacje na jej temat, łącznie z wytycznymi wskazującymi poprawne użycie i tworzenie poszczególnych elementów zawarte są w księdze identyfikacji wizualnej.
Identyfikacja wizualna dla firm może zawierać o wiele więcej informacji, np.: o sygnecie, logotypie, konstrukcji, polu ochronnym i skalowaniu logo. Wszystkie wskazania dotyczące wykorzystania logo, jak i innych elementów identyfikacji wizualnej (np. druków firmowych takich jak np.: papier firmowy, koperty firmowe, wizytówki) powinny być zebrane i opisane w postaci księgi znaku i / lub księdze identyfikacji wizualnej. Szczegółowe informacje składające się na księgę znaku określają jednoznacznie możliwość jednolitego wykorzystania logo przy zachowaniu niezmiennego wizerunku firmy.
Budowanie indywidualnej identyfikacji wizualnej to proces twórczy, którego efektem jest spójny wizerunek firmy. Dzięki temu jej rozpoznanie wśród konkurencyjnych podmiotów jest zdecydowanie łatwiejsze, co przekłada się bezpośrednio na jej lepszy odbiór przez Klientów. Właśnie z tego powodu profesjonalnie wykonana identyfikacja wizualna dla firm ma bardzo duże znaczenie.
W przypadku procesu kreowania identyfikacji wizualnej cena jest kwestią bardzo indywidualną. Każda marka jest inna pod względem potrzeb i określonych celów, dlatego do każdej z nich trzeba podejść inaczej. Przygotowanie identyfikacji wizualnej dla firm poprzedzone jest zawsze szczegółową rozmową z Klientem – tak, aby projekt był dopasowany do indywidualnych wymagań. Projekt końcowy poprzedzają wcześniejsze wizualizacje, które są przedstawiane Klientowi przed stworzeniem ostatecznej wersji. Projektowana przez nas identyfikacja wizualna dla firm dopracowana jest zawsze w każdym szczególe.
Dokładamy wszelkich starań, aby każdy element składający się na identyfikację wizualną spełniał oczekiwania naszych Klientów. Dbamy nie tylko o unikalność, ale również spójność logo ze stroną internetową i innymi materiałami reklamowymi. Identyfikacja wizualna dla firmy musi być w pełni zgodna z jej celami oraz wizją na dalszy rozwój, dlatego tak istotny jest cały proces projektowania z uwzględnieniem potrzeb przedsiębiorstwa. Pozwoli to nam wykreować pozytywny wizerunek na rynku, jednocześnie dbając o rozpoznawalność marki.
Doradzimy i bezpłatnie wycenimy
Napisz lub zadzwoń do nas
Jak działamy?
Przed realizacją każdy pomysł poddajemy wcześniejszej analizie, aby sprostać wymaganiom naszych Klientów.
Konsultacje
›
Pomysł
›
Projekt
›
Realizacja
Nasze atuty
Indywidualne
projekty
Wieloletnie
doświadczenie
Autorskie
rozwiązania
Kompleksowa
obsługa
Terminowe
realizacje
Spersonalizowana
wycena
Obsługa
techniczna
Stały
kontakt
Fundusz Wsparcia Inwestycyjnego COVID-19
Projekt realizowany jest dzięki Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego
Celem projektu jest: wyposażenie prowadzonego punktu handlu detalicznego w urządzenie filtrujące powietrze.
Dofinansowanie z projektu z UE: 1.930,12 zł.