+48 514 521 676

biuro@artdelarte.pl

Pozycjonowanie


SEO dla stron www i sklepów internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Szereg zabiegów mających jeden cel – podwyższenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania (przede wszystkim Google) po wpisaniu wybranych fraz kluczowych, to właśnie pozycjonowanie stron internetowych. Na pozycję Twojego serwisu składa się wiele czynników występujących na pozycjonowanej stronie www, a także poza nią. Każde działania w tym zakresie powinny być skrupulatnie przemyślane. Postaramy się przybliżyć niektóre z nich, abyś miał świadomość, w jaki sposób Twoja strona internetowa będzie zyskiwała na wartości w wyszukiwarkach internetowych i dlaczego warto zacząć pozycjonowanie już teraz, bez zbytecznej zwłoki.

Wysoka pozycja stron www (w tym także sklepów internetowych, blogów i wszystkich innych serwisów zaindeksowanych w Google) jest często kluczem do pozyskania klienta przez wyszukiwarkę. Każdy z nas korzystając z wyszukiwarek internetowych klika zazwyczaj w te wyniki wyszukiwania i odwiedza te strony www, które pojawiły się jako pierwsze. Oczywiście bardziej dociekliwi użytkownicy Internetu potrafią zainteresować się również dalszymi pozycjami w poszukiwaniu interesujących ich zagadnień, natomiast i tak zdecydowaną większość kliknięć generują tylko najwyższe pozycje. Jak uzyskać najwyższy możliwy wynik w Google? Z pomocą w tym zakresie przychodzi właśnie pozycjonowanie stron www.

Prace z zakresu pozycjonowanie powierzamy naszym partnerom biznesowym, którzy posiadają wiedzę, doświadczenie i odpowiednie zaplecze. Wszystkie te aspekty mają ogromny wpływ na to, że zainwestowane pieniądze w SEO z czasem zwrócą się w postaci wysokich pozycji w Google. Przed realizacją samego pozycjonowania przeprowadzane są konsultacje i szacowane są realne możliwości w ramach przewidywanego budżetu, a także lokalizacji, dla której miałoby być realizowane pozycjonowanie. O wiele łatwiej uzyskać wysokie pozycje dla fraz lokalnych (np. dla Torunia – w przybliżeniu 200 tyś. mieszkańców), niż dla ogólnopolskich wyników wyszukiwania (kilkadziesiąt milionów mieszkańców). Jest to jedna z kwestii, o której należy pamiętać chcąc zawojować wyszukiwarki internetowe. Nie oznacza to, że pozycjonowanie ogólnopolskie nie jest możliwe – przykład pokazuje bowiem tylko i aż możliwą różnicę wynikającą z lokalizacji, dla której mają być przeprowadzane zabiegi pozycjonerskie. Pozostałe kwestie opisujemy w dalej części.

Pozycjonowanie stron www - dlaczego warto?

Jeżeli chcesz wyprzedzić konkurencję w Google, to pozycjonowanie jest właśnie dla Ciebie. Na tym można by zakończyć odpowiedź na zadane pytanie, natomiast sama pozycja w wynikach wyszukiwania to nie tylko wynik sam dla siebie, ale realne korzyści, które mogą z tego wyniku płynąć. Dzięki zabiegom SEO z czasem wybrane słowa kluczowe zacznę generować więcej odsłon i kliknięć, a co za tym idzie – również odwiedzin firmowej strony internetowej. Jeżeli osoba, która znalazła się na naszej stronie internetowej ma na niej pozostać jak najdłużej, to serwis powinien być nie tylko nasycony treściami, których wyszukiwała osobna ich poszukująca, ale powinien być zbudowany w taki sposób, aby był dla użytkownika przyjazny, z prostą nawigacją i nowoczesną oprawą graficzną. W tym zakresie najbardziej odpowiednie będzie nasze projektowanie stron internetowych w Art Delarte.

Przy założeniu, że strona www, którą odwiedza nasz potencjalny klient spełnia wszystkie warunki, które pozwolą na zatrzymanie go na dłuższy czas i wygeneruje następnie jego aktywność, to należy sobie zadać pytanie – w jakim celu odwiedza on naszą stronę? Co ma się zadziać po tym, jak zapozna się z naszą ofertą? Zazwyczaj firmom zależy na kontakcie i na tym, aby odwiedzający się z nimi skontaktował wybraną przez siebie drogą kontaktu, lub pozostał do siebie dane pozyskiwane np. przez formularz kontaktowy. Aby taka sytuacja mogła zaistnieć należy dać szansę osobom wyszukującym, aby trafiły na naszą stronę. Droga ku temu jest z pozoru stosunkowo prosta – pozycjonowanie daje stronie wyższą pozycję, co z kolei przekłada się na większe prawdopodobieństwo kliknięcia w wynik wyszukiwania, który prowadzi do naszej strony, na której to znajdują się odpowiednie funkcjonalności pozwalające na zawarcie współpracy, lub pozyskanie kontaktu.

Optymalizacja stron internetowych pod pozycjonowanie - SEO

SEO (ang. search engine optymalization), to optymalizacja strony www (lub sklepu internetowego), której celem jest polepszenie pozycji w wyszukiwarkach internetowych (przede wszystkim w Google). Pojęcie „SEO” używane jest często błędnie jako zamiennik „pozycjonowania”. Samo SEO skupią się przede wszystkim na zabiegach w obrębie samej strony internetowej, bez uwzględnienia prac prowadzonych poza nią. Optymalizowanie nagłówków, kodu, kompresja zdjęć i grafik, minifikacja skryptów (zmniejszenie ich objętości) i wszystko to, co jest możliwe do zrealizowania na stronie www mieści się właśnie w obrębie SEO. Dla ułatwienia komunikacji i wyjaśnienia zakresu prowadzonych prac – w opisach na naszej stronie świadomie będziemy używać zamiennie wymienionych pojęć, co jest ogólnie przyjętą praktyką w branży.

Optymalizacja stanowi pierwszy krok, który jest niezbędny do uzyskania wysokiej pozycji - od niej rozpoczynane jest zazwyczaj pozycjonowanie. W związku z ciągle zmieniającymi się algorytmami wyszukiwarek nie należy traktować raz wykonanej optymalizacji jako procesu raz na zawsze ukończonego. Każdy element strony może być z czasem ulepszany. W trakcie pozycjonowania strona może być wielokrotnie optymalizowana i dostosowywana do aktualnych algorytmów (przede wszystkim Google). W zakresie swoich usług oferujemy optymalizację stron internetowych, które sami realizowaliśmy, a także zewnętrznych, które tego wymagają.

Wszystkie wymienione podstawowe prace składające się na optymalizację stanowię początek pozycjonowania, natomiast są one tak istotne, jak fundament domu. Różnica jest jednak taka, że optymalizację można przeprowadzać w dowolnym momencie pozycjonowania. Etap ten w bardzo znaczący sposób wpływa na późniejsze efekty prac. W związku z tym należy mu poświęcić tyle czasu, ile będzie tego wymagać dana strona. Istnieje wiele niewymienionych powyżej czynników, które wpływają na to, czy daną stronę będzie można uznać za zoptymalizowaną. Wszystkie niezbędne informacje przekazywane są naszym klientom w odpowiednim momencie współpracy.

Wykonujemy również optymalizację
Strony i sklepy

Sprawdź ofertę ›

Audyt SEO stron internetowych i konkurencji

Pierwszym krokiem do ocenienia możliwości pozycjonowania pod wybrane frazy kluczowe jest realizacji audytu. Rzetelnie przeprowadzony audyt daje nam wiedzę na temat stanu strony pod kątem jej przygotowania pod pozycjonowanie, a także informację o konkurencji, z którą chcemy się mierzyć w wyścigu po jak najwyższe pozycje w Google. Pozyskane dane pozwalają na ocenienie zakresu pracy, który musi być zrealizowany na samej stronie z zakresu SEO (optymalizacja, treści i ewentualna głębsza przebudowa), aby witryna była odpowiednio przygotowana dla robotów i innych narzędzi Google, które wpływają na jej pozycję.

Z audytu dowiesz się również, jak radzi sobie Twoja konkurencja i jak wypadasz na jej tle. Czasami na tym etapie należy zweryfikować wstępne oczekiwania względem fraz kluczowych, dlatego jest on tak ważny przed realizacją właściwej usługi. Pozyskane informacje są kopalnią wiedzy i pozwalają na późniejszym etapie na przygotowanie rzetelnej oferty i propozycji pozycjonowania, które realnie będzie pozwalało na osiągnięcie wyznaczonych wcześniej celów. Należy przy tym pamiętać, że konkurencja, które ma wysokie pozycje zapewne pozycjonuje się już od jakiegoś czasu na wybrane słowa kluczowe – być może od kilku, a nawet kilkunastu lat. Aby Twoja strona internetowa nie została na dalekich pozycjach wyników wyszukiwania – działania, które mają na celu podniesienie jej pozycji powinni zostać podjęte jak najszybciej.

Jeżeli audyt mamy już za sobą, kierunek prac został wytyczony, a oferta na pozycjonowanie zaakceptowana, to możemy przechodzić do optymalizacji strony www i prac realizowanych poza samą witryną. Wszystkie prace wymagają czasu i są procesem w zasadzie ciągłym ze względu na zmieniające się algorytmy Google w kwestii wyników wyszukiwania i oceny jakości pozycjonowanych stron www. Jednym z elementów pozycjonowania jest pozyskiwanie linków zewnętrznych z odpowiednich serwisów, co powinno być procesem stałym, nieprzerwanym i realizowanym każdego miesiąca. W związku z tym pozycjonowania nigdy nie można uznać za zakończone, ponieważ raz uzyskana wysoka pozycja nie jest nam dana raz na zawsze.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przy wyjaśnianiu zagadnień związanych z pozycjonowaniem skupiliśmy się przede wszystkim na stronach www, jednak w podobny sposób SEO odnosi się również do sklepów internetowych. W ich przypadku (przede wszystkim ze względu na możliwość wysyłki) nie rozgraniczamy zazwyczaj pozycjonowania lokalnego i ogólnopolskiego. E-commerce z racji często dobrze zaopatrzonych sklepów internetowych stwarza bardzo szerokie możliwości w kwestii pozycjonowania. Z racji mnogości produktów – słowa kluczowe dodatkowo mogą być kierowane bezpośrednio na same produkty. Jeżeli sklep jest odpowiednio przygotowany pod pozycjonowanie, to szereg zabiegów mających na celu podwyższenie jego pozycji w Google stanowi tylko kwestię czasu.

Świadomość tego, że pozycjonowanie stron internetowych i sklepów jest procesem długotrwałym jest bardzo istotna. Cały proces można porównać do biegu długodystansowego bez mety, w którym nasi konkurenci biegną już jakiś czas, a my dopiero do tego biegu dołączamy. Oczywistym jest, że ich dogonienie nie nastąpi od razu, jednak jest możliwe po jakimś czasie, jeżeli tylko będziemy cierpliwi i sukcesywnie będziemy ich gonić, bez zbytecznej zwłoki i przerw. Każdy z nas chciałby, aby wyniki naszej pracy przychodziły od razu, jednak na zadawalający wynik pozycjonowania (w szczególności na bardziej konkurencyjne frazy kluczowe) potrzeba niekiedy długich miesięcy.

Pozycjonowanie stron – Toruń, lokalnie i cały kraj

W gąszczu informacji, które zostały podane powyżej kilka razy w kwestii lokalnego pozycjonowania przytoczyliśmy przykład odnoszący się do Torunia. Jest ku temu jeden powód – jesteśmy właśnie z tego miasta. Z racji formy działalności (usługi świadczone przede wszystkim online) docieramy oczywiście do klientów z całego kraju, natomiast kontrahenci z Torunia są nam szczególnie bliscy. Jeżeli zastanawiasz się, czy również pozycjonujemy naszą stronę lokalnie, to odpowiedź jest twierdząca. Część pozycjonowanych dla nas słów kluczowych przez naszych partnerów skupia się na najbliższym regionie, ale jesteśmy widoczni także w wynikach wyszukiwania po wpisaniu fraz ogólnopolskich. Z racji tego, że stacjonujemy w Toruniu, to pozycjonowanie dla tego miasta jest naturalne i w taki sam sposób widzi to Google. Działające algorytmy Google, które to ułatwiają i rozróżniają kwestię związaną z lokalizacją takie zabiegi widzą również jako bardziej naturalne, w związku z czym pozycjonowanie firmy z Torunia na Toruń jest łatwiejsze, niż np. firmy ze Szczecina na Zakopane. Nie oznacza to jednak, że są to działania niemożliwe.

Pozycjonowanie lokalne bardzo często potrafi przynieść szybsze efekty, niż działania SEO na cały kraj. Ma to związek przede wszystkim z mniejszą konkurencyjnością w zawężonym regionie. Efekt zależny jest również od obranej strategii, którą możesz wypracować z jednym z naszych partnerów. Zdarza się często również tak, że pozycjonowanie lokalne jest wstępem do uzyskania wyższych pozycji w ogólnopolskich wynikach wyszukiwania. Po uzyskaniu satysfakcjonujących rezultatów w wybranym mieście można przejść o szczebel wyżej i rozpocząć działania SEO na szerszą skalę. Wspomniany kilka akapitów wcześniej audyt potrafi nam dać odpowiedzi na pytania i nakierować na odpowiednią strategię, aby uzyskane pozycje były zadawalające.

Indywidualna realizacja w Art Delarte
Napisz lub zadzwoń do nas

Skontaktuj się z nami ›

Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Google?

Jeżeli klient zadaje takie pytanie, bez ustalenia jakichkolwiek szczegółów zapytania, to zazwyczaj otrzyma odpowiedź „to zależy”. Cena za pozycjonowanie stron internetowych jest zależna od bardzo wielu czynników. Każda oferta powinna być skrojona pod potrzeby i możliwości klienta. Jednym z najistotniejszych punktów wpływających na wycenę prac SEO jest konkurencyjność wybranych słów kluczowych w Google. W dużym uproszczeniu – im więcej stron musi ze sobą konkurować o wysokie pozycje pod wskazane frazy kluczowe, tym trudniej jest się przebić do czołówki, a to z kolei generuje potrzebę przeznaczenia wyższego budżetu na prowadzone prace.

Kolejnym aspektem jest sama strona internetowa, która miałaby być pozycjonowana. Załóżmy, że jesteśmy producentem telewizorów i znajdujące się opisy na stronie odnoszą się właśnie do tego tematu, jednak wymarzyliśmy sobie, że chcielibyśmy się pozycjonować dla fraz kluczowych odnoszących się do robotów kuchennych. Przykład może wydawać się abstrakcyjny i poniekąd nielogiczny, natomiast kieruje on nas do kwestii związanej z treścią – jest ona kluczowa dla robotów Google, a sama pozycjonowana strona powinna być nasycona takimi tekstami, które mają być odzwierciedleniem w wynikach wyszukiwania. Z pomocą przychodzi nam tutaj optymalizacja tytułów, opis, nagłówek i wszystkich elementów składających się na zawartość naszej strony www.

Można bardzo ogólnie założyć, że podstawowa optymalizacja strony jest zabiegiem jednorazowym i koszt jej wykonania nie jest cykliczny. Stwierdzenie to nie będzie się mijało tylko po części z prawdą, natomiast stronę powinno się cały czas ulepszać, dopisywać nowsze i aktualniejsze treści, a niekiedy tworzyć kolejne podstrony związane z interesującym nas zakresem słów kluczowych. Strona powinna „żyć”, generować „świeżą” zawartość i swoim rozwojem pokazywać robotom Google, że warto na nią zajrzeć, co docelowo również pozwoli się przełożyć na wyższe pozycje.

Konkurencyjność fraz, przygotowanie strony pod samo pozycjonowanie, a także przewidywalny budżet na zabiegi SEO – to trzy najważniejsze aspekty wpływające na koszt realizacji. Kwota, która jest przewidywana na pozycjonowanie jest comiesięcznym kosztem w firmie, natomiast po pewnym czasie potrafi się zwrócić z nawiązką. Frazy lokalne będą prostsze do wypozycjonowania, niż ogólnopolskie słowa kluczowe, dlatego pozycjonowanie zawężone do wybranego regionu będzie tańsze (i często skuteczniejsze), niż te same zabiegi dla całego kraju. Bardzo istotne jest, aby wybrane frazy były wynikiem wspólnych rozmów i realnego oszacowania możliwości uzyskania wysokich pozycji. Każda oferta jest spersonalizowana, dlatego nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na pytanie odnośnie ceny za pozycjonowanie stron internetowych.

Uzyskaj bezpłatną wycenę na pozycjonowanie ›

PDF Ogólne warunki współpracy

Pozycjonowanie w Art Delarte - co zyskujesz?

Formularz kontaktowy

Do wysłania formularza wymagane jest wypełnienie wszystkich pól i wyrażenie zgody.

Cennik

Doradzimy i bezpłatnie wycenimy
Napisz lub zadzwoń do nas

Skontaktuj się z nami ›

Etapy współpracy
Przed realizacją każdy pomysł poddajemy wcześniejszej analizie, aby sprostać wymaganiom naszych Klientów.


Konsultacje Pomysł Projekt Realizacja

Skontaktuj się z nami ›

Nasze atuty

Projekty graficzne na indywidualne zamówienie

Indywidualne
projekty

Obsługujemy firmy od 2009 roku

Wieloletnie
doświadczenie

Rozwiązania graficzne i programistyczne szyte na miarę

Autorskie
rozwiązania

Obsługa firm w zakresie projektowania, reklamy i druku

Kompleksowa
obsługa

Zlecenia realizowane są zgodnie z ustalonym terminem

Terminowe
realizacje

Indywidualna wycena każdej realizacji

Spersonalizowana
wycena

Oferujemy obsługę techniczną nad zrealizowanymi projektami

Obsługa
techniczna

Zapewniamy stały kontakt w godzinach pracy

Stały
kontakt

Opinie naszych klientów

Sprawdź opinie w Google ›

Uzyskaj bezpłatną wycenę ›