+48 514 521 676
biuro@artdelarte.pl
Podstawowym elementem wpływającym na rozpoznawalność firmy (i jej sukces) jest odpowiednio zrealizowana identyfikacja wizualna. Jedną z jej najważniejszych składowych jest projekt logo. Ten mogłoby się wydawać mały, lecz niezwykle znaczący element wizualnej układanki składa się na pewnego rodzaju wizytówkę całego przedsiębiorstwa w oczach klientów. Projekt logo stanowi fundament dla każdej firmy, która chce wyróżnić się na tle konkurencji. Aby zyskać większą rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów i tym samym zbudować pewną renomę, musi ona posiadać własną identyfikację wizualną, której podstawowym elementem jest właśnie indywidualny i niepowtarzalny znak firmowy.
Jesteśmy firmą z Torunia, jednak projekty logo realizujemy nie tylko dla podmiotów lokalnych, ale także ogólnopolskich i klientów z całego świata. Dzięki możliwości współpracy zdalnej odległość nie stanowi przeszkody komunikacyjnej i zrozumienia potrzeb naszych klientów. Oprócz realizacji dla firm krajowych zaufaniem obdarzyły nas m.in. przedsiębiorstwa z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Portugalii, czy Malty. Dzięki doświadczeniu zdobytemu na przestrzeni lat i różnorodności zrealizowanych projektów logo posiadamy bogate portfolio z różnych branż.
Różnorodność realizacji, przy których mieliśmy przyjemność współpracować z naszymi klientami spowodowała, że nie zamknęliśmy się tylko i wyłącznie na jeden obszar tematyki, w którym realizujemy logo. Projekty tworzyliśmy m.in. dla firm informatycznych, prawniczych, budowlanych, motoryzacyjnych, transportowych, hotelarskich, czy meblarskich. Jest to tyko wycinek branż, z którymi mieliśmy styczność przy okazji projektowania logo. Mnogość projektów, które znajdują się w portfolio tylko potwierdza ten fakt.
Zakres prac powiązanych z tworzeniem logo dla firm nie ogranicza się u nas tylko i wyłącznie do realizacji samego projektu. Oferujemy rozbudowane usługi projektowe, które są uzupełnieniem zaprojektowanego wcześniej logo. W ich zakres wchodzi m.in. projektowanie księgi znaku, a także całej identyfikacji wizualnej dla firm zwieńczonej księgą identyfikacji wizualnej. W zakresie kreowania wizerunku oferujemy kompleksowe rozwiązania graficzne, a także późniejszy druk zaprojektowanych materiałów, np. wizytówek, ulotek, katalogów, teczek, papieru firmowego i innych elementów (w tym także wielkoformatowych) składający się na identyfikację wizualną firmy.
Basic Realizacja 1 projektu graficznego z 5 poprawkami.
Liczba projektów
1
Rozpoczęcie prac
3 dni
Liczba poprawek
5
Cena netto od
1.000 zł
1.230 zł brutto
Silver Realizacja 3 projektów graficznych z 5 poprawkami.
Liczba projektów
3
Rozpoczęcie prac
4 dni
Liczba poprawek
5
Cena netto od
2.000 zł
2.460 zł brutto
Gold Realizacja 5 projektów graficznych z 5 poprawkami.
Liczba projektów
5
Rozpoczęcie prac
5 dni
Liczba poprawek
5
Cena netto od
3.000 zł
3.690 zł brutto
Premium Przygotowanie indywidualnej oferty.
Liczba projektów
indywidualnie
Rozpoczęcie prac
indywidualnie
Liczba poprawek
indywidualnie
Cena netto od
indywidualnie
-
Do każdego projektu logo podchodzimy w sposób indywidualny, co ma przełożenie również na spersonalizowaną wycenę za realizację samego logo. Możliwe jest przyjęcie kwot wyjściowych za realizację logo, jednak koszt ostateczny zależny jest zawsze od szczegółów, które ustalamy na etapie konsultacji przed wykonaniem projektu logo. Najważniejszym (jednak nie jedynym) aspektem mającym wpływ na cenę za projekt logo jest jego złożoność. Im projekt bardziej rozbudowany, tym czas pracy potrzebny na jego realizację jest dłuższy, co bezpośrednio wpływa na cenę.
Innego nakładu pracy wymagać będzie projekt logo, który składa się tylko z samej nazwy, niż projekt składający się z rozbudowanego graficznie sygnetu, nazwy, sloganu i być może jeszcze dodatkowych elementów ozdobnych graficznie wieńczących realizację. W związku z tym, że nie pracujemy na gotowych szablonach – każdy projekt logo wymaga indywidualnego podejścia. Im więcej szczegółów uda się nam ustalić w trakcie rozmów przed wyceną, tym wspólnie wypracowana wizja już na tym etapie będzie możliwie jak najdokładniejsza i dzięki temu ograniczymy liczbę ewentualnych poprawek.
Obok złożoności i rozbudowania znaku na kwotę za realizację projektu logo wpływ ma przede wszystkim liczba przedstawionych koncepcji, czyli po prostu liczba projektów logo. Koncepcje różnić się będą między sobą w takim zakresie, jaki zostanie ustalony przed samą realizacją. Im więcej projektów logo zostanie zamówionych do przedstawienia, tym kwota za ostateczną realizację logo będzie wyższa. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów przygotowaliśmy pakiety cenowe za stworzenie kilku projektów, jednak kwoty widniejące w cenniku należy traktować jako wyjściowe, a nie ostateczne.
Ostatnim głównym czynnikiem mającym wpływ na cenę za projekt logo jest termin realizacji. Przy wycenie podajemy realne terminy zgodne ze standardowym haromonogramem realizowanych prac. Są one zależne od obłożenia innymi pracami graficznymi. Zdarza się jednak, że nasi klienci mają potrzebę błyskawicznej realizacji logo – niekiedy dosłownie z dnia na dzień. Jeżeli jesteśmy w stanie zaoferować taką przyśpieszoną usługę, która generuje dodatkową pracę po godzinach regularnej pracy, to również ten aspekt generuje wyższą cenę za projekt logo.
Powierzając nam projekt logo firmy nasi klienci otrzymują szereg korzyści wynikających z nawiązania współpracy z nami – dzięki zdobytemu wcześniej doświadczeniu każdy jej etap jest przemyślany i zoptymalizowany. W trakcie konsultacji z klientem staramy się uzyskać podstawowe wytyczne odnośnie realizacji. Na podstawie obustronnych ustaleń wspólnie nakreślamy wizję projektu logo, który miałby zostać zrealizowany. Dla osób i firm, które wolą mieć wybór spośród różnych koncepcji, oferujemy atrakcyjne pakiety cenowe za realizację kilku projektów logo w ramach jednego zamówienia.
Ustalona koncepcja projektu logo (w miarę możliwości jak najbardziej szczegółowa) i liczba zamawianych projektów pozwala na dokonanie wyceny, która podobnie jak i same projekty – jest indywidualna. Ze względu na różną złożoność realizacji – wycena musi być indywidualna, jednak w cenniku zawarta jest kwota, która stanowi punkt wyjścia do oszacowania kosztów za utworzenie indywidualnego znaku firmy. Projektowanie logo to proces twórczy, który wymaga odmiennego nakładu pracy przy różnych zamówieniach ze względu na niejednakową złożoność koncepcji.
Jeżeli wcześniejsze etapy mamy za sobą, to oznacza, że przechodzimy do części, która najbardziej interesuje klientów, czyli do projektowania logo. Jeżeli w trakcie konsultacji nie zostały ustalone indywidualne warunki współpracy – standardowo w cenie zamówienia do projektu możliwe jest nałożenie do 5 poprawek graficznych w ramach ustalonej koncepcji graficznej. Określona odgórnie liczba w zdecydowanej większości realizacji jest wystarczająca. W sytuacji, w której konieczne jest nałożenie większej liczby poprawek, niż ustalono – fakt ich wprowadzania i cena ustalane są indywidualnie.
Projekt logo wykonujemy zgodnie z ustalonym harmonogramem prac i terminami, które są dla nas bardzo istotne. Dzięki terminowości i stałemu kontaktowi z klientami jesteśmy w stanie realizować projekty logo bez opóźnień. Pozwala to nam na ciągłą pracę nad zamówioną realizacją logo, podczas której „jesteśmy w projekcie”, dzięki czemu etap projektowania logo przebiega sprawniej. Docelowo klient w ramach zamówienia otrzymuje projekt logo w najpopularniejszych formatach rastrowych i wektorowych, które pozwalają na dowolne skalowanie logo, w tym również na potrzeby druku wielkoformatowego.
Podczas tworzenia projektu logo firmy na zamówienie bardzo ważnym aspektem jest odpowiednie przygotowanie przed realizacją. Zanim przystąpimy do pracy na etapie konsultacji tworzymy z klientem wspólną wizję projektu. Wypracowana koncepcja (lub koncepcje – w przypadku zamówienia większej liczby projektów logo) jest przeważnie efektem wspólnych ustaleń. Ze swojej strony podpowiadamy naszym zdaniem optymalne rozwiązania, jednak ostateczna decyzja należy zawsze do klienta. Nie narzucamy odgórnie swoich rozwiązań, tylko bazujemy na partnerskim podejściu do realizacji.
Jeżeli jednak projekt logo tego wymaga – może być zrealizowany w pełni na podstawie tylko naszej wizji i koncepcji, którą klient musi jedynie zaakceptować. Jeżeli taka sytuacja na miejsce, to kontrahent nie musi mieć swoich preferencji odnośnie realizacji. Pozyskujemy wtedy jedynie podstawowe informacje o firmie (m.in. nazwę i branżę). Jeżeli klient pozostawia nam wolną rękę w kwestii całej realizacji i bazuje na zaufania do naszych kompetencji, stworzenie pomysłu na cały projekt w całości jest po naszej stronie. Firma zamawiająca ogranicza się wtedy tylko i wyłącznie do akceptacji naszych propozycji.
Bywają jednak realizacje, przy których nasi klienci narzucają odgórnie swoją koncepcję. Jeżeli jesteśmy w stanie ją zrealizować, to oczywiście przystępujemy do wyceny, a następnie do projektowania logo. Nie stanowi dla nas przeszkody, aby stworzyć indywidualne logo w pełni zgodne z wytycznymi przekazanymi przez klienta. Należy przy tym pamiętać, aby realizacja nie była plagiatem. Przestrzegając prawo nie podejmujemy się projektów, które są kopią cudzej własności. Bazujemy tylko i wyłącznie na własnej pracy, a w przypadku koncepcji klienta czasami również na przekazanych przez niego materiałach.
Sytuacja, w której wizja projektu logo powstaje na podstawie wspólnych ustaleń zdarza się najczęściej. Dzięki temu ostateczny projekt logo jest wynikiem zaangażowania obu stron – firmy zamawiającej i wykonawcy. Z przyjemnością podejmiemy się realizacji niezależnie od tego, czy posiadają Państwo szczegółowe wytyczne w kwestii projektu logo dla swojej firmy, czy tylko chęć stworzenia bez skonkretyzowanych detali. W każdym z wariantów jesteśmy w stanie zaproponować optymalne rozwiązanie, którego efektem będzie profesjonalny projekt logo.
Tworzenie logo dla firm jest jedną z wielu usług, które oferujemy naszym klientom. Szeroko rozbudowanym zagadnieniem jest identyfikacja wizualna, której podstawowym elementem jest właśnie logo. Zajmujemy się kompleksowo projektowaniem identyfikacji wizualnej dla firm, dzięki czemu zachowujemy spójność wszystkich projektowanych przez nas materiałów reklamowych. Projekt logo współgrający stylistycznie i graficznie z innymi elementami wskazuje zawsze na profesjonalizm firmy, dla której budujemy identyfikację wizualną. Wpływa to pozytywnie na odbiór firmy przez jej kontrahentów, jak i samych pracowników.
Spójna identyfikacja z idealnie dobranym logo firmy na czele będzie sama w sobie doskonałym przekazem charakteru wartości i idei, którymi odznacza się dane przedsiębiorstwo. Aby tego dokonać i przedstawić je w odpowiedni sposób, niezmiernie istotne jest, by projektowanie logo dla firmy było wykonywane przez profesjonalistów, którzy zadbają o jego unikalność. Dla nas, jako specjalistów od kreowania wizerunku, zaprojektowanie indywidualnego logo będącego najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej jest zadaniem, z którym mierzymy się z niezmiennie od lat. Dzięki temu posiadamy bogate portfolio realizacji i wielu zadowolonych klientów.
W ramach budowania identyfikacji wizualnej firmy do projektu logo oferujemy księgę znaku, która jest swojego rodzaju instrukcją obsługi logo. Kompleksowe informacje odnośnie samego znaku (m.in. kolorystyka, budowa, wersje, możliwe wykorzystanie) zebrane w jednym miejscu składają się właśnie na księgę znaku. Dzięki księdze i opisom w niej zawartych można zrozumieć potrzebę przestrzegania zapisanych w niej zasad. Powoduje to, że logo firmy może być prezentowane na różnych materiałach reklamowych w sposób czytelny i spójny z całą identyfikacją wizualną firmy.
Oprócz księgi znaku realizujemy również księgę identyfikacji wizualnej, która zawiera bezpośrednie wskazanie, w jaki sposób projektować poszczególne elementy i materiały reklamowe w firmie (np. wizytówki, teczki, projekty wielkoformatowe, czy elementy przestrzenne). Zdarza się również, że księgę znaku łączymy z księgą identyfikacji wizualnej, ponieważ logo nierozerwalnie stanowi element identyfikacji wizualnej. Jeśli więc są Państwo zainteresowani wykonaniem logo, księgą znaku, lub też całej identyfikacji wizualnej dla swojej firmy – zapraszamy do kontaktu!
Indywidualna realizacja w Art Delarte
Napisz lub zadzwoń do nas
Każde przedsiębiorstwo ma inne potrzeby, dlatego indywidualnie wyceniamy każde wykonanie projektu logo firmy. Cena uzależniona jest od poziomu skomplikowania i liczby przygotowywanych projektów oraz złożoności realizacji, który determinuje czasu wykonania. Tworzenie logo dla firm to zadanie, którego podejmujemy się z pełnym zaangażowaniem, ponieważ wiemy, jak ważnym elementem identyfikacji wizualnej jest właśnie odpowiednio przygotowany projekt logo. Profesjonalne podejście stanowi priorytet w naszej pracy. Z tego powodu projekty indywidualnego logo, bez względu na koszt i liczbę zamówionych projektów, wykonywane są z dbałością o najmniejsze detale.
Projekt logo stanowi jedną z najważniejszych składowych wizualnych, które określają każdą firmę – musi być spójny z wizją graficzną przedsiębiorstwa. Indywidualne logo stwarza możliwość jego dostosowania w najdrobniejszych detalach do preferencji naszego klienta, a także do potrzeb rynku, aby móc wyróżnić się na tle konkurencji. To właśnie dzięki elastyczności i indywidualnemu podejściu jesteśmy w stanie stworzyć unikalne projekty. Posiadając doświadczenie zdobyte na przestrzeni lat i wiedzę niezbędna do realizacji projektów, jesteśmy gotowi na przyjęcie nawet bardzo wymagających zleceń na realizację indywidualnego projektu logo.
Nie trzeba być oryginalnym w każdym aspekcie prowadzenie firmy i wymyślać koła na nowo, jednak pewien zakres, w tym właśnie indywidualne logo jest czymś, co świadczy nie tylko o oryginalności danej firmy, ale również o jego profesjonalizmie. Na etapie projektowania logo bierzemy pod uwagę wszystkie podstawowe aspekty dobrego projektu logo, które muszą być spełnione, aby samo logo było praktyczne i możliwe do odpowiedniego wykorzystania zarówno w druku niewielkich materiałów reklamowych (np. wizytówek), jak i w postaci wielkoformatowej (np. na billboardach).
Wykonanie logo firmy to pierwszy krok do stworzenia spójnej identyfikacji wizualnej - wykonaj go z nami! Oprócz profesjonalnego znaku firmowego oferujemy także zaprojektowanie dodatkowych elementów reklamowych, w skład których wchodzą m.in.: papier firmowy, koperty, wizytówki, teczki ofertowe, katalogi produktów, ulotki, plakaty i inne materiały drukowane, które pozwolą nadać indywidualny i niepowtarzalny charakter każdej firmie. Wszystkie nasze realizacje są indywidualne, podobnie jak projektowanie logo.
Logo firmy powinno być unikatowe dla każdego przedsiębiorstwa. Fakt ten jest niepodważalny, ponieważ w zdecydowanej w większości przypadków nie jest pożądane, aby firma „X” posługiwała się takim samym (lub nawet zbliżonym) znakiem firmowym, jak firma „Y”. Dzięki indywidualnemu projektowi logo możliwe jest odróżnienie się od konkurencji i stworzenie własnej tożsamości wizualnej. Pomijając kwestię związaną z odmienną nazwą – różnice powinny występować również w kształcie samego logo. Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw z tych samych, jak i innych branż.
Logo jest symbolem tożsamości marki, musi zatem doskonale odwzorowywać jej ducha. Co to oznacza w praktyce? Przykładowo logo dla kancelarii prawnej będzie zazwyczaj minimalistyczne, by odwzorować powagę i profesjonalizm danego przedsiębiorstwa. Tworząc znak firmowy dla sklepu z zabawkami, można pozwolić sobie na nieco więcej swobody poprzez wprowadzenie jaskrawych kolorów i ozdobnych elementów, przynoszących na myśl radość i młodość. Na projektowanie logo składa się więc nie tylko sama wizja artystyczna, ale także znajomość specyfiki danej branży oraz umiejętność odpowiedniego dopasowania i wyznaczenie stosownego designu do tego, czym się zajmuje konkretna firma.
Kolejną ważną kwestią, o której należy pamiętać w trakcie tworzenia projektu logo firmy, jest jego znaczenie. Nieszablonowe myślenie jest tu bardzo ważne, gdzie nieszablonowe rozwiązania mogą przełożyć się na wzrost rozpoznawalności. Najlepszy logotyp firmy to taki, który łączy w sobie kilka elementów zamkniętych w prostej do zapamiętania formie. Wszystko jednak zależy od specyfiki danej branży, dlatego żadne rozwiązanie nie jest uniwersalne. Tak jak wszystkie przedsiębiorstwa - każde logo i jego projekt, choć mogą mieć wspólne cechy, ostatecznie będą nieco inne.
Jednym z głównych założeń dobrego projektu logo jest jego czytelność. Dotyczy to zarówno nazwy, jak i sygnetu. Nie powinno się dopuszczać do sytuacji, w której odbiorcy logo mają pole do interpretacji nazwy, ponieważ została zapisana nieczytelną czcionką (np. bardzo ozdobną). Również realizując sygnet do firmowego znaku należy zwrócić baczną uwagę na jego czytelność. Niekiedy jego abstrakcyjny charakter nie musi bezpośrednio wskazywać na jakiś konkretny kształt, natomiast jeżeli geneza jego zaprojektowania jest wprost określona, a sam sygnet w zamyśle powinien prezentować dokładnie jakiś kształt – nie powinno się w takim przypadku w trakcie projektowania popełnić błędu polegającego na stworzeniu dwuznacznej grafiki.
Projektowanie logo dla firmy na zamówienie to pozornie wyjątkowo nieskomplikowane zadanie - wydawać by się mogło, że jest to jedynie prosta kwestia napisania nazwy i ewentualnie dodanie tematycznego sygnetu. Jest jednak ogromna różnica między amatorskim wykonaniem z przypadku, a profesjonalną pracą popartą wiedzą i doświadczeniem. Dobre logo dla firm to rzeczywiście niewielka, lecz bardzo przemyślana kompozycja. Każdy, nawet najmniejszy szczegół (widoczny przede wszystkim na większych wydrukach) ma tutaj ogromne znaczenie, a kluczem do sukcesu jest równowaga i kreatywność.
Wyróżniający się bowiem na tle konkurencji znak firmowy to taki, który zawiera w sobie unikatowe dla przedsiębiorstwa elementy, ale jednocześnie zachowuje prostą formę, która łatwo zapada w pamięć. Choć czasem cena za projekt logo wykonany przez profesjonalnego grafika mogłaby się wydawać wygórowana, należy pamiętać, że składa się na nią wiele czynników. Na cenę za wykonanie logo nie składa się tylko sam efekt finalny, ale także wszystko to, co nie jest widoczne, czyli kreatywna wizja, wiedza ekspercka i doświadczenie potrzebne przy projektowaniu. Czynniki te mają duży wpływ na uzyskany finalny rezultat, a poczyniona inwestycja na profesjonalny projekt logo szybko się zwraca.
Zaprojektowanie wyróżniającego się logo jest niezwykle ważne dla stworzenia dobrego wizerunku firmy i jej rozpoznawalności wśród klientów. Doskonale znamy się na kreowaniu identyfikacji wizualnej i posiadamy szeroką wiedzę w zakresie odpowiedniej realizacji projektu logo. Jesteśmy w stanie doradzić i zaproponować naszym zdaniem optymalne rozwiązania, aby logo spełniało w pełni swoje zadanie. Nie korzystamy z gotowych rozwiązań, które często można spotkać w innych firmach, czy też kreatorach tworzenia logo online.
Wszystkie nawet najdrobniejsze kwestie mogą zrobić różnicę, która będzie widoczna dla wymagającego odbiorcy. Nie należy tego bagatelizować na etapie tworzenia logo, ponieważ raz zaprojektowane logo będzie później używane na różnych materiałach reklamowych. Dbamy o detale, bowiem wiemy, że szczegół ma znaczenie. Warto więc skorzystać z naszych usług w Art Delarte – przekonało się o tym wielu naszych klientów. Jeżeli chcą się Państwo przekonać o prawdziwości tego twierdzenia – zapraszamy do kontaktu i składania zapytań celem uzyskania bezpłatnej wyceny na indywidualny projekt logo. Podpowiemy, doradzimy i wspólnie wykreujemy wizję logo dla Państwa firmy.
Zamów projekt dla siebie
Napisz lub zadzwoń do nas
Niektóre firmy przeprowadzają płatne audyty i dopiero na ich podstawie przechodzą do przedstawienia oferty cenowej za projekt logo. W Art Delarte nie przeprowadzamy odpłatnego badania rynku, a konsultacje i ustalenia związane z realizacją są bezpłatne i niezobowiązujące, nawet przed samym zamówieniem – na etapie pierwszych rozmów i ustalania szczegółów przedmiotu zamówienia. Praca włożona przez nas w ten proces jest nienamacalną składową całej usługi. Przynosi ona jednak wymierną korzyść w postaci realizacji profesjonalnego projektu logo, który nie jest przypadkową grafiką, a przemyślanym projektem.
Do każdego projektu logo zawsze dostarczamy pliki w wersjach wektorowych (CDR, EPS, PDF), a także w postaci rastrowej (JPG, PNG). Dzięki temu, że logo tworzymy w programie do grafiki wektorowej – znak firmowy może być używany również przy realizacji projektów wielkoformatowych, bez utraty jakości. Na samym etapie projektowania przewidujemy możliwe wykorzystanie logo i dbamy o jego czytelność przy użyciu na niewielkich wydrukach (np. wizytówkach, papierze firmowym), stronie internetowej, czy na billboardzie. Wszystko to może zapewnić przemyślana koncepcja i doświadczenie, którego nie brakuje nam w Art Delarte.
W cenie zamówienia logo zawierają się również poprawki graficzne (o ile indywidualnie nie ustalono inaczej), które można wykorzystać przy dopracowywaniu pierwotnego projektu. Należy przy tym pamiętać, ze poprawki realizowane są w ramach ustalonej koncepcji i nie mogą tworzyć nowej formy znaku firmowego. Jeżeli zamówionych zostało więcej projektów logo, niż jeden – poprawki dotyczą wybranego projektu, a nie wszystkich. Dokładne dopracowanie tej kwestii i ścisłość zakresu modyfikacji pozwala klientom na podejmowanie przemyślanych decyzji odnośnie wykorzystania poprawek.
W ramach zaprojektowania logo możemy dostarczyć również jego różne wersje – np. sygnet w osobnych plikach, wersje monochromatyczne, lub też achromatyczne. Niektóre projekty logo możemy zrealizować również w postaci przestrzennej w trzech wymiarach (3D). W związku z indywidualnym charakterem usługi wszystko zależne jest od szczegółów, które ustalamy wspólnie z klientem. Jeżeli już na wstępie występują różne wersje logo – warto je zebrać w jedną całość poprzez stworzenie księgi znaku, która określi nam podstawowe parametry logo i przekaże dodatkowe informacje odnośnie samego znaku.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której jeden z wiodących producentów obuwia sportowego (lub jakakolwiek inna firma, która jest kojarzona ze względu na swój znak firmowy) nie posiada indywidualnego logo. Skąd odbiorcy towaru (lub usługi – w zależności od branży) od razu mieliby wiedzieć, że dany produkt należy do tej firmy? Konsument miałby problem z jednoznacznym odróżnieniem obuwia firmy „X” od firmy „Y”, jeżeli nie znajdowałoby się na nich charakterystyczne logo danego producenta. Należy przy tym pamiętać, że na logo składa się zarówno nazwa, jak i sygnet. Każdy z tych elementów może być motywem wyróżniającym się na tle konkurencji.
Rozpoznawalność nie pojawia się znikąd. Nawet najlepszy znak firmowy bez zbudowania zasięgu i odpowiednich zabiegów marketingowych sam z siebie nie stanie się popularny. Jest bardzo istotne, aby już na samym początku budowania tożsamości marki skupić się jej wizerunku. Dzięki stworzeniu silnych fundamentów w aspekcie wizualnym dalsze prace polegające na budowaniu stosownej rozpoznawalności w oparciu o logo firmy będą o wiele łatwiejsze. Proces ten niekiedy przychodzi naturalnie z czasem, jednak zazwyczaj trzeba pomóc w realizacji celów marketingowych właściwymi zabiegami.
Przeważnie nazwa firmy pozostaje z nią od początku do końca w niezmienionej formie. Odświeżenie wizerunku firmy, czyli rebranding przechodzi co jakiś czas tylko logo (a co za tym idzie – również identyfikacja wizualna firmy), które niekiedy z biegiem lat starzeje się wizualnie. Tak, jak zmieniają się mody odzieżowe, tak samo może zmienić się postrzeganie znaków firmowych. Nie oznacza to jednak, że trzeba budować wtedy cały znak firmy od podstaw. Odświeżenie bywa często na tyle subtelne, że nie jest widoczne na pierwszy rzut oka. Dopiero po porównaniu dwóch logo (przed odświeżeniem i po rebrandingu) obok siebie widać różnice w nich występujące. Cały efekt bywa na tyle subtelny, że podstawa samej koncepcji na sygnet zazwyczaj pozostaje niezmienna, a zmianie ulegają tylko detale samego logo. Każdy rebranding odbywa się jednak na innych zasadach i jest przeprowadzany indywidualnie.
Możliwość, a niekiedy wręcz konieczność odświeżenia projektu logo zostały zaakcentowane ze względu na to, aby ukazać, że wraz z rozwojem firmy, a także z upływającym czasem warto pochylić się nad świeżością wizualną samego logo i materiałów reklamowych. Projekt logo, jak podstawa identyfikacji wizualnej w firmie potrafi odgórnie narzucić wiele aspektów graficznych. Potrzeba posiadania indywidualnego projektu logo jest kwestią bezsporną i nie należy jej bagatelizować od samego początku istnienia firmy. W Art Delarte pomożemy w wykreowaniu odpowiedniego wizerunku Państwa firmy i zaprojektujemy dla niej indywidualny projekt logo.
Cennik
Portfolio
Doradzimy i bezpłatnie wycenimy
Napisz lub zadzwoń do nas
Jak działamy?
Przed realizacją każdy pomysł poddajemy wcześniejszej analizie, aby sprostać wymaganiom naszych Klientów.
Konsultacje
›
Pomysł
›
Projekt
›
Realizacja
Nasze atuty
Indywidualne
projekty
Wieloletnie
doświadczenie
Autorskie
rozwiązania
Kompleksowa
obsługa
Terminowe
realizacje
Spersonalizowana
wycena
Obsługa
techniczna
Stały
kontakt